Uronite u Grohe svijet

Uronite u Grohe svijet

BUDITE INSPIRIRANI ZANIMLJIVIM PRIČAMA O NAŠIM PROIZVODIMA, INICIJATIVIMA, LJUDIMA I PARTNERIMA. TAKO MI OBLIKUJEMO BUDUĆNOST VODE.

ZA GROHE, NEMOGUĆE JE SAMO PITANJE PERSPEKTIVE. STOGA JE OVO TEHNOLOŠKI ORIJENTIRANO DRUŠTVO PRIHVATILO ZAHTJEVAN INŽENJERSKI IZAZOV. REZULTAT TOGA JE ICON 3D.

Precizni laser koji otapa metalni prah na 1.398° C, i to sloj po sloj debljine od maksimalno 0,06 mm, na kraju dovodi do proizvodnje precizno dizajnirane i potpuno funkcionalne slavine. To zvuči kao inženjerski san u pogledu cijevi, no GROHE tvornica u Hemeru navedeno je pretvorila u stvarnost. 3D ispis jedna je od najperspektivnijih proizvodnih tehnologija budućnosti, a komponente koje 3D pisači proizvode već su postavile nove standarde za vrhunske proizvođače u raznim industrijama i slučajevima upotrebe.

Kao jedan od vodećih europskih brendova za sanitarnu opremu GROHE je osmislio slavine za kupaonicu proizvedene s pomoću 3D pisača metala. Uz kombinaciju vrhunske tehnologije i provjerene kvalitete izrade, stručnjaci za sanitarnu opremu ponovno su upotrijebili dizajne svojih linija Atrio i Allure Brilliant te na taj način pokazali za što je dizajn proizvoda sposoban u doba 3D ispisa. Izuzetno tanke stijenke proizvoda GROHE Atrio Icon 3D i šuplja unutrašnjost siluete proizvoda GROHE Allure Brilliant Icon 3D protoku vode daju čarobna i gotovo hipnotizirajuća obilježja. Kao estetski vrh, te su slavine proizvodi ograničene serije.

Pomicanje granica onoga što se smatra mogućim uvijek je bilo dijelom DNK-a društva GROHE. Za proizvodnju modela Icon 3D društvo je unaprijedilo svoje znanje o 3D tehnologiji kako bi se suočilo s jedinstvenim izazovima ispisa metala. Thomas Fuhr, glavni izvršni direktor društva Grohe AG, objašnjava to na sljedeći način: „3D ispisom metala nagovještavamo novu eru u proizvodnji made in Germany artikala.“ Znatno ulažemo u istraživanje i razvoj, kao i u inovativne proizvodne procese u pogonima.“ Navedena ulaganja već pokazuju nevjerojatne rezultate.

Postupak 3D ispisa metala društvu GROHE omogućuje izradu komponenti i proizvoda gotovo bilo koje veličine i oblika. Pokušaj pronalaska najboljih rješenja za potrebe klijenata temelj je identiteta društva GROHE. 3D ispis metala otvorit će nove mogućnosti dizajniranja proizvoda koje klijentima omogućuju interakciju s vodom točno onako kako žele. „Postoji velika potražnja za prilagodbom i personalizacijom“, objašnjava Paul Flowers, glavni direktor za dizajn grupe LIXIL. „S pomoću 3D ispisa metala u malim ćemo količinama moći učinkovito izraditi proizvode koji zadovoljavaju zahtjeve naših kupaca.“

Osim toga, minimalistički dizajn proizvoda Icon 3D, dotjeran samo u pogledu srži njegovih oblika, pomaže pri uštedi resursa. To dodatno promiče posvećenost održivosti društva GROHE. Sa svoje dvije slavine Icon 3D brend je počeo iskorištavati potencijal proizvodnje s pomoću 3D ispisa metala. Očekuje se još proizvoda, a sve navodi na zaključak da će budućnost vode biti oblikovana na 1.398° C.

„Svaka inovacija uvijek započinje odvažnom vizijom. Za nas je razmatranje onoga što je moguće samo pitanje perspektive. S GROHE proizvodima Icon 3D ulazimo u budućnost dizajniranja proizvoda jer smo sada u mogućnosti izraditi dizajne koji se na prvi pogled čine nemogućima. Prihvaćanjem novonastajuće tehnologije 3D ispisa metala pomičemo granice dizajna i istinski oblikujemo budućnost vode.“

Paul Flowers, glavni direktor za dizajn grupe LIXIL

ČAROLIJA JE U PRAHU

ZAMISLITE SLAVINU KOJA IZNOVA DEFINIRA SVE ŠTO STE PRETHODNO MISLILI DA JE MOGUĆE. TAKO SE IZRAĐUJU PROIZVODI ICON 3D.

OBLIKOVANJE BUDUĆ - NOSTI
OBLIKOVANJE BUDUĆ - NOSTI

„NAŠA JE DUŽNOST

PRIHVATITI NAPREDAK.“

THOMAS FUHR, NOVOIMENOVANI IZVRŠNI DIREKTOR DRUŠTVA GROHE, OBJAŠNJAVA ŠTO JE BILO POTREBNO ZA RAZVOJ PROIZVODA ICON 3D, KAO I ŠTO TO ZNAČI ZA BUDUĆNOST DRUŠTVA GROHE.

INTERVJU: PHILIPP NAGELS

SLIKA: RAMON HAINDL

Društvo GROHE prvi je vodeći europski brand za sanitarnu opremu koji nudi dva dizajna slavina potpuno proizvedena s pomoću 3D pisača metala. S kojim ste se izazovima suočili pri izradi linije Icon 3D?

Kako bismo bili pioniri industrije i ostali korak ispred u pogledu tehnologije, znatno ulažemo u istraživanje i razvoj, kao i u inovativne procese proizvodnje u pogonima. 3D ispisom metala nagovještavamo novu eru u proizvodnji made in Germany. Usredotočeni smo na svoju osnovnu djelatnost i slavine upotrebljavamo za pokrivanje cjelokupnog vrijednosnog lanca, što nas jasno izdvaja od konkurencije. Za nas je najvažnije da zadržimo provjerenu GROHE kvalitetu i pretvorimo je u 3D proizvode od ispisanog metala. Zbog toga smo uložili puno vremena u razvoj vlastitog materijala za pisač, koji je u središtu svega. Naši su inženjeri osmislili formulu koju smo nedavno patentirali. Važno je razumjeti da voda za piće predstavlja najpažljivije zaštićenu tvar na svijetu, pa osnovni materijal za slavinu mora ispunjavati mnoge zahtjeve. Osim toga, ti se propisi mogu razlikovati u različitim zemljama. Jedan od ključnih izazova bio je pronalazak formule koja odgovara svakom tržištu.

Kako je GROHE shvatio kako primijeniti postupak 3D ispisa metala?

Istražili smo tržište i odlučili kupiti dva pisača TRUMPF 3D koji su naknadno optimizirani za naše potrebe. Zajedno s proizvodima TRUMPF nastavit ćemo razvijati nova rješenja za daljnje pomicanje granica onoga što 3D ispis metala može značiti za budućnost vode. Mi zaista vjerujemo u ovu novu tehnologiju. A ako vjerujemo u nju, trebamo naučiti upravljati njome i razvijati stručnost u društvu GROHE. Naša je dužnost prihvatiti taj uzbudljivi napredak.

„3D ISPISOM METALA NAGOVJEŠTAVAMO NOVU ERU U PROIZVODNJI MADE IN GERMANY ARTIKALA.“

THOMAS FUHR, GLAVNI IZVRŠNI DIREKTOR DRUŠTVA GROHE

3D ispis veliki je trend u tehnologiji proizvodnje. Još jedan važan trend je personalizacija. Kako je to povezano s proizvodima Icon 3D?

U društvu GROHE uvijek pokušavamo sagledati veće trendove, i to ne samo u našoj industriji, već i šire, a individualizacija je jedan od tih trendova. U današnje su vrijeme klijenti postali tvorcima. Posvećuju puno više pozornosti pojedinostima i žele izraditi kupaonicu koja odgovara njihovom osobnom ukusu i izražava njihovu osobnost. Osim toga, budući da granice između pojedinih životnih prostora sve više i više nestaju, kupaonica se otvara i postaje životnim prostorom, a kupaonski proizvodi pretvaraju se u pokućstvo. Tu nam 3D ispis pruža uzbudljive mogućnosti. U budućnosti ćemo moći učinkovito proizvoditi čak i male količine, a proizvodi će biti u potpunosti prilagođeni željama klijenata, a to ne bi bilo razumno uz tradicionalnu proizvodnju. Pruža nam više fleksibilnosti za kasniju fazu prilagođavanja ili čak individualizirane dizajne. Kao prvi korak odlučili smo ponovno upotrijebiti postojeće linije Atrio i Allure Brilliant kako bismo pokazali način na koji dizajne proizvoda i užitak vode dovodimo na potpuno novu razinu.

Koje druge mogućnosti 3D ispis metala otvara za GROHE?

Održivost je jedan od stupova našeg branda. Ako Atrio Icon 3D i Allure Brilliant Icon 3D usporedite s drugim slavinama, očito je da nam je za njihovu proizvodnju potrebno manje materijala jer postupak zahtijeva samo onoliko materijala koliko je zapravo potrebno. Riječ je o tek oko 50 % onoga što upotrebljavamo za tradicionalno proizvedene modele. 3D ispis metala nudi puno potencijala za daljnje napredovanje naše posvećenosti održivosti. Osim toga, 3D ispis metala pojednostavljuje proizvodnju prototipova i dijelova postupka izrade alata.

Kako proizvodi Icon 3D utječu na proizvodnju drugih proizvodnih linija?

Nastavljamo istraživati kako s pomoću tehnologije 3D ispisa metala možemo poboljšati svoje trenutne proizvodne postupke. Primjerice, za proizvodnju sustava za tuširanje upotrebljavamo veliki dio procesa ubrizgavanja plastike. Produktivnost alata za ubrizgavanje plastike ovisi o tome koliko dobro djeluje hlađenje: to određuje trajanje ciklusa stroja. S pomoću 3D ispisa metala u mogućnosti smo približiti kanale za hlađenje više nego što je to slučaj s tradicionalnim alatom. To znači smanjenje trajanja ciklusa od 10 %. Stoga 3D ispis metala može povećati produktivnost te istovremeno pomoći u postizanju održivosti proizvodnje jer skraćeni proizvodni postupak zahtijeva manje energije.

Grohe

Leave a Reply