Pored minimalističkog pristupa materijalima razigranost fasade je dobijena fenestracijom koja je dominantan motiv čitavog objekta – Jovana Đorđević

Na maloj parceli u Novom Sadu smještena je Vila Veternik dizajnirana od strane Modena art studio.

Jovana Đorđević iz Modena art studija opisuje zadatke, izazove, te uređenje Vile Vaternik u Novom Sadu

Šta je bio zahtjev klijenta i kako ste odgovorili na projektni zadatak?

Zahtev klijenta je bio da se na veoma maloj parceli od 321m2 isprojektuje objekat koji je po planu tražen kao slobodnostojeći, čime se prostor za dvorište dodatno smanjio, a da pored objekta bude i bazen koji odgovara potrebama klijenta. Takođe, pored svega navedenog neophodno je bilo smestiti i pomoćni objekat koji će služiti tehničkim uslovima bazena i dvorišta, tako da je u veoma malim okvirima moralo da bude smešteno sve gore navedeno.

S obzirom da kuća ima ravan krov, koja je bila glavna ideja iza oblikovanja?

Glavna ideja za oblikovanje je bila zasnovana na igranju volumena, odnosno erkerima na prvoj etaži kako bi se dobile asimetrične fasadne ravni. Pored minimalističkog pristupa materijalima razigranost fasade je dobijena fenestracijom koja je dominantan motiv čitavog objekta.

Recite nam nešto više o fasadi. Koje materijale i stolariju ste koristili?

Demit fasada sa detaljima drvene obloge vrata, ispresecana je vanstandardnim dimenzijama spoljne stolarije, rađene od aluminijuma.

Koji su bili najveći izazovi u projektovanju, a koji u izvođenju?

Najveći izazov u projektovanju je bila postavka objekta u odnosu na parcelu, a da se ispoštuje zauzeće koje je dozvoljeno, kao i sadržaji koji su bili deo projektnog zadatka.

Najveći izazov u izvođenju je bilo uspostaviti dinamiku koja odgovara vremenskim uslovima, pogotovo što se tiče fasade. Takođe cene na tržištu koje su divljale, tako da smo morali da nabavljamo materijale mnogo ranije u odnosu na dinamiku i lagerujemo ih na raznim mestima, kako bismo uspeli da izvedemo ideju do kraja.

Koji su sve sadržaji zastupljeni u objektu i kako su organizovani?

Unutar objekta je u prizemnom delu zastupljen isključivo zajednički dnevni sadržaj dok se na spratu nalazi master soba sa svojim garedoberom i kupatilom, dečija soba koja je bila najbitnija prostorija u toku projektovanja, jer je zahtevano da pored dela za spavanje poseduje i radni deo, ako i deo za druženje. Pored dečije sobe na spratu se nalazi i još jedno kupatilo koje je zbog tinejdžera koji će ga i koristiti izvedeno sa specifičnim motivima na keramici u vidu grafita. Ono što je takođe smešteno na spratu je vešernica koja ima mogućnost pranja, ali i peglanja veša.

Recite nam nešto više o enterijeru – koje materijale i nameštaj ste koristili u opremanju?

Podne obloge su isključivo rađene u keramici, pretežno zastupnjen dezen drveta.To je bila ideja  jer je urađeno podno grejanje u celom objektu. Spratna visina je 3.00m tako da su sobna vrata izvedena 2.40m što daje određenu eleganciju. Dnevni boravak ima duplu spratnu visinu, čime se postiže određena dinamika u prostoru. Sa visine se spušta luster u vidu zlatnih traka koji svojim različitim pozicijama stvara interesantan ambijent. Zidovi su rađeni u tehnici, a hodnik na spratu je podeljen na visini ograde na dve različite boje i obrade zidova.

Stepenište je izvedeno u keramici koja je u dezenu mermera. Nameštaj je rađen od medijapana i furnira sa detaljima tamnog stakla i aluminijuma. Komadni nameštaj je usklađen sa nameštajem po meri kako sa bojama, tako i sa odabirom drvenog dezena. Jedan interesantan detalj je izveden u samom ulazu, gde je front ormana nastavljen u vidu vrata ka garaži i svara sliku jednog plakara. Iz garaže se takođe ulazi kroz ostavu u kuhinju kako bi se ostvarila veza u slučaju nabavke ili sličnog. Vrata od ostave ka kuhinji su rađena od perforiranog lima sa zlatnom obradom. Kuhinja je podeljena na zidne elemente i ostrvo, dok se u nastavku trpezarije nalazi sto za ručavanje, sa staklenom pločom, koji odiše lakoćom u odnosu na postojanost ostrva koji je obložen u kamenu.

Recite nam nešto više o okućnici, bazenu, dekingu i ogradi koja razdvaja objekat od ulice.

Dvorište je traženo da bude samo u obradi keramike i dekinga, bez zelenih površina što je na prvi pogled delovalo da će biti dosta hladno, ali sa obradom fasade pomoćnog objekta i boje dekinga sam objekat je dobio drugu dimenziju. Pomoćni objekat sadrži toalet i tehničku prostoriju. Bazen je dimenzija 9x4m sa plitkim delom za sunčanje.

Klijent je imao zahtev da se ograda uradi kao netransparentna, želeo je da zadrži svoju privatnost, a takav zadatak je uticao na sam dizajn ograde, da se ta zatvorenost napravi malo dinamičnijom. Da bi se to postiglo napravili smo udubljenja, okrečena u antracit boju, a koja imaju rasvetu iz poda kako bi se noću naglasio taj ritam.