You are currently viewing Marina Kustić Grubiša: Dizajn enterijera nije artistički luksuz rezervisan za najbogatije

Marina Kustić Grubiša: Dizajn enterijera nije artistički luksuz rezervisan za najbogatije

Svjetlost je esencijalni element čovjekova života i zdravlja. Izlaganje prirodnom svjetlu, te onom umjetnom, utječe na čovjekov organizam u toj mjeri da nam može poboljšati ili pokvariti tjelesno ili mentalno zdravlje, osjećaj zadovoljstva, koncentraciju i produktivnost.

Intervju: Marina Kustić Grubiša, dizajnerica enterijera 

Marina Kustić Grubiša, rođena je 12.03.1980. godine u Zadru. Majka je dvoje tinejdžera. Sa suprugom i djecom živi i radi u Pazinu, u Istri. Što se tiče Marininog obrazovanja, 2004.g. završava Pravni fakultet u Rijeci, nakon toga 2009. godine završava Cotrugli Business School, te 2020. godine The interior design institute u Londonu. Tokom profesionalne karijere gotovo 10 godina je radila pravne poslove, upravljanje ljudskim resursima i visoki menadžment u kompaniji Puris d.d., te poslove voditelja ureda u kompaniji Light on doo. Od 2017.g. preusmjerila se na poslove dizajnera rasvjete i prodaju, također u kompaniji Light on doo, a 2021.g. osniva i vlastiti samostalni studio za uređenje interijera – Mint Spot. Kao dizajner rasvjete ostvarila je velik broj samostalnih projekata osvjetljenja obiteljskih kuća i kuća za odmor, ali i restorana, hotela i kampova. U dizajnu interijera usmjerena je na uređenje obiteljskih kuća i kuća za odmor, prvenstveno na području Istre i Kvarnera. 

Marina Kustić Grubiša, osnivačica Mint Spot Studija, posvećena je demistifikaciji dizajna interijera i rasvjete, pokazujući kako promišljeno osmišljeni prostori mogu biti dostupni svima, a ne samo privilegija najbogatijih. U ovom intervjuu, Marina nam otkriva svoje početke, vještine koje su ključne za uspjeh u njenom poslu, te kako svjetlost i detalji igraju vitalnu ulogu u stvaranju funkcionalnih i estetski ugodnih prostora. Također, govori o svojoj misiji da dizajn približi svakodnevnom čovjeku i važnosti personaliziranog pristupa u radu s klijentima.

Za početak, možete li nam reći nešto više o sebi i Vašim počecima u stvaranju ideja za nastanak Vašeg biznisa?

Priču o sebi nekako kao da uvijek volim započeti motivima koji se prožimaju kroz moj čitav život, a to su opuštenost, kreativnost, znatiželja, ljubav prema učenju i društvenost. Te su me osobine i dovele do toga da sam kao vrlo mlada djevojčica otišla sa svog rodnog otoka Paga u Istru, radi školovanja u klasičnoj gimnaziji – pazinskom kolegiju. Stekla sam tada neraskidiv krug prijatelja, koji su mi gotovo poput obitelji i s kojima danas rado i surađujem i družim se. Daljnje školovanje na Pravnom fakultetu, te kasniji MBA studij pri Cotrugli business school, odveli su me u vode menadžmenta, što sam radila gotovo punih 10 godina, a što mi je dalo jedinstven spoj znanja i vještina koje su mi u današnjem poslu od izuzetne koristi. U tom okruženju uvidjela sam da je posve svejedno što radim, jer se sve u privredi svodi na prodaju. A kada znaš prodati jednu stvar, znaš ih prodati sve. I tada sam odlučila podignuti ljestvicu i krenuti u nešto što me istovremeno i opušta i ispunjava, a korisno je i meni i drugima: dizajn. Ideja za nastanak mog samostalnog studija za dizajn interijera – Mint Spot, potekla je zapravo od mojih klijenata i njihovih potreba. Naime, nakon dodatnog obrazovanja za dizajnera interijera, te drugih specifičnih osposobljavanja, niz sam godina radila (i još uvijek radim) kao dizajner rasvjete u tvrtki Light on iz Pazina. Tu sam većinom radila projekte osvjetljenja kuća za odmor i obiteljskih kuća, te sam nerijetko klijentima pomagala u idejama i konceptima uređenja čitavog interijera, kada oni sami nisu imali smjer i ideje kako opremiti i urediti svoju nekretninu. Iz toga je proizašao ovaj sveobuhvatniji model poslovanja, koji mi danas predstavlja veliko zadovoljstvo i radost. 

Koje su najvažnije vještine potrebne za rad u Vašem studiju?

Ovaj je posao živopisan i raznolik, pa slobodno mogu reći da zahtjeva niz vještina. Od onih koje se dadu naučiti- kao specifična znanja struke, poznavanje rada u crtačkim programima i sl.; do onih koje je potrebno razviti ili se s njima roditi – kao smisao za estetiku, praktičnost i organiziranost.  No, ja osobno bih od svega ipak istaknula kao najvažnije dobre komunikacijske vještine. Uvijek govorim da je dobar dizajner gotovo poput detektiva. On treba dobro upoznati svog klijenta, ponekad čak otkriti ono što klijent voli i ako ovaj sam nije ni znao da to voli ili želi… Izvući iz njega ono najvažnije za dobar projekt uređenja. Ne moram dodavati da je komunikacija na relaciji s izvođačima radova i dobavljačima također od vitalne važnosti za uspješnost projekta, pa, kad zbrojimo sve, jasno je što se ističe kao najvažnija vještina. 

Kao dizajner enterijera koliko su Vam detalji bitni u jednoj prostoriji?

Detalji su ti koji upotpunjuju doživljaj prostora i kao takvi su neizostavan element uređenja. Pritom ne mislim samo na vidljive detalje, poput dekora, boja, oblika… već i na one nevidljive: mirisi, temperatura, teksture koje potiču osjetilo dodira.. te posebno one koji pospješuju funkcionalnost prostora. Ovi „nevidljivi“ detalji, gotovo su još i važniji od vidljivih, pa njima uvijek pridajem posebnu pažnju u svojim projektima. 

Autor: Foto KORIDOR27
Autor: Foto KORIDOR27

Kako pratite trendove u industriji i kako ih prenosite u Vaše projekte?

Dizajn interijera danas je dinamično i šaroliko područje, koje je podložno utjecaju globalnih trendova, pa čak i kada ti trendovi nisu baš odgovarajući za naš lokalni način života i navika. I tu je, po meni, najveća odgovornost baš na dizajnerima da „pročiste“ raznorazne ideje koje klijenti prikupljaju po društvenim mrežama, te isporuče proizvod koji je i kvalitetan i održiv. To je moguće samo uz dobro poznavanje proizvoda, pa se ja uvijek oslanjam na provjerene dobavljače i suradnike s kojima dijelim jednake poslovne vrijednosti. Pratim, naravno i društvene mreže, no najviše ipak trendove pratim kroz sajmove, preporuke izvođača, te specifične interne promotivne aktivnosti koje provode agenti pojedinih proizvođača. U implementaciji sam uvijek oprezna i najprije dobro istražim funkcionalnost i kvalitetu, pa potom i klijentu prenesem sve prednosti i nedostatke određenog trendovskog odabira. 

Kao dizajner rasvjete, možete li nam reći da li i u kojoj mjeri rasvjeta može utjecati na čovjekov organizam?

Svjetlost je esencijalni element čovjekova života i zdravlja. Izlaganje prirodnom svjetlu, te onom umjetnom, utječe na čovjekov organizam u toj mjeri da nam može pospješiti ili pokvariti tjelesno ili mentalno zdravlje, osjećaj zadovoljstva, koncentraciju, produktivnost, itd. Velike su korporacije odavno uvidjele da će odgovarajućom jačinom i bojom svjetlosti potaknuti produktivnost u proizvodnim i radnim pogonima. U modernim školama koriste se „flicker free“ svjetiljke zbog povećanja koncentracije, što djece, što profesora. U privatnim bolnicama čak i kod nas, traže se flicker free certifikati za svjetiljke, jer je dokazano da ta oku nevidljiva titranja usporavaju oporavak pacijenata, pa ih se sada maksimalno izbjegava. Primjera je zapravo mnogo, a važnost rasvjete ne može se istaknuti dovoljno.  Ali zato bih poručila svakom novom investitoru: zdrava i dobra rasvjeta ne ovisi o cijeni, jer kvalitetne i nekvalitetne rasvjete naći ćete u svakoj cjenovnoj kategoriji. Kod rasvjete kvalitetno rješenje ovisi isključivo o znanju onoga tko radi plan rasvjete i bira svjetiljke. Stoga, ne ostavljajte rasvjetu „za kraj“. Razmišljajte o njoj na vrijeme i pouzdajte se na stručnjake koji će vam ponuditi najbolje rješenje za vaše potrebe.

Autor: Foto KORIDOR27
Autor: Foto KORIDOR27

O kojim temama često pišete na svom blogu? Kako birate sadržaj i teme koje će zanimati Vašu publiku?

Znam da sve manje ljudi čita blogove i sve su popularniji vlogovi, kao i neke ležernije teme koje će možda lakše pronaći publiku. No, meni nije cilj zabava ili promocija, već su mi teme usmjerene baš na obrazovanje. Na približavanje dizajna svakodnevnom čovjeku. Demistificiranje i pojednostavljivanje. Jer, znala sam nekada davno imati klijente koji nisu uopće bili zainteresirani za razloge mojih odabira i samo su se fokusirali na izgled ili cijenu. Takav kupac nije moj kupac. Moj je kupac onaj koji želi za sebe dobro, koji shvaća razliku u kvaliteti i želi razumjeti što radimo. I zato, među mojim tekstovima čitatelj će pronaći praktične materijale koji mu mogu pomoći u odabirima i odlukama. Pronaći će savjete, iskustva i najviše – znanje. To uvijek nesebično dijelim, jer smatram da znanje i jest za dijeljenje. S druge strane, nije to ni potpuno besplatno, jer ipak mi se nešto i vrati, a to su iskustva mojih čitatelja. Ona su mi dragocjena jer mi govore što moj klijent zapravo treba i s kakvim se sve poteškoćama susreće, pa onda o tome nastojim pisati još i više. 

Kako se Vaš studio razlikuje od drugih u industriji?

Moj je posao meni velik izvor zadovoljstva. Ležerno je uklopljen u moj životni stil i moja osobnost daje mu posebnost. Do sada su moji samostalni projekti uređenja interijera većinom bili u suradnji sa strancima koji su u našoj lijepoj Istri odlučili „baciti svoje sidro“ ili bar napraviti sebi mirno i osebujno mjesto za odmor. Vidjela sam to kao vlastitu misiju da im omogućim da dožive naš ležeran primorski stil života, pa sam ponekad s njima znala ići na pecanja, pokazati im tajne pripreme ribe „na gradele“ ili kako da pronađu šparogu pored svoje kuće. Tj. pružila sam im iskustvo našeg načina života. Kako posao napreduje i raste, shvaćam da to ne želim izgubiti. Ne želim upasti u zamku jurećeg i stresnog radnog okruženja. Ne želim radi kvantitete ili veličine, smanjiti kvalitetu i posvećenost koju svaki moj klijent od mene dobije. Jer moj pristup uređenju interijera fokusiran je na čovjeka, a ne na prostor. Na doživljaje koje im omogućim, a ne isključivo na lijepo usklađene boje i materijale. I zato pažljivo biram projekte koje radim i klijente s kojima radim. Svaki moj klijent dobije potpuno personaliziran prostor, prilagođen njemu, njegovim željama i sviđanjima, ali i aktivnostima i vještinama koje će tek otkriti. Dobije i osobu od povjerenja na koju se može osloniti kad god zatreba, tijekom čitavog trajanja projekta, pa i kasnije. A to, mogu Vam reći, ujedno i iscrpljuje i ispunjava. 

Autor: Foto KORIDOR27
Autor: Foto KORIDOR27

Imate li neke nove ideje ili projekte na kojima radite?

Imam baš lijep novi smjer koji mi se polako krenuo razvijati tijekom protekle godine. Radi se o usluzi online dizajna, kojom mogu pomoći na jedan brži, ali ujedno i cjenovno dostupniji način. Ovo je usluga većinom usmjerena na domaćeg klijenta, koji želi savjete i ekspertizu dizajnera, a sam će implementirati projekt. Čitava usluga provodi se online, pa lokacija nekretnine nije čimbenik koji utječe na posao. Naime, shvatila sam da je klijentima ponekad samo važno da im netko osmisli prostor i pronađe sve potrebne elemente za uređenje, kako oni ne bi morali trošiti svoje (svima sve teže dostupno) vrijeme na to. Trebaju i realno rješenje, a ne nešto što ne mogu implementirati u svom prostoru ili sa svojim budžetom. I tu im pomažem svojim iskustvom i kontaktima. Usporedno s tim, razvijam i svoje e-priručnike. Počela sam još lani sa besplatnim priručnikom za uparivanje boja, koji je bio lijepo prihvaćen od mojih pratitelja. Novitet je e-priručnik za uspješno planiranje rasvjete doma. On je namijenjen svima koji imaju u tijeku radove ili opremaju svoje domove, te žele posvetiti pažnju i kvalitetnije isplanirati rasvjetu. Vrlo je praktičan čak i za one tehnički najmanje talentirane, a cjenovno je višestruko ispod prosječne cijene jednog projekta rasvjete kojega bi dobili primjerice od mene. Iskoristit ću priliku i pozvati sve zainteresirane da ga istraže na mojoj web stranici www.mintspot.hr

Za kraj, šta biste poručili našim čitateljima?

Dizajnera interijera nije artistički luksuz rezerviran za najbogatije. Gledajmo isključivo poslovno: u ukupnom trošku vrijednosti investicije naknada za usluge dizajna čini izuzetno malen udio, a dizajner klijentu štedi vrijeme, novac, spriječi skupe pogreške, poveže klijenta s provjerenim dobavljačima i izvođačima, poveća vrijednost nekretnine dobro osmišljenim planom organizacije prostora i vizualno privlačnim i skladnim odabirima. I to je sva mudrost. Važno je samo da se dobro razumijete i zato, birajte dizajnera s kojim možete otvoreno i lako komunicirati i naći se na istoj valnoj duljini. 

Komentariši