Kako osvijetliti dom za bolji san?

Kako osvijetliti dom za bolji san?

Programirani smo tako da ustajemo s izlaskom sunca a legnemo spavati kad sunce zađe, ali naše obaveze to ne dozvoljavaju uvijek.

Dobra vijest je da možemo optimizirati svjetlo u našim domovima i tako napraviti bolju atmosferu za spavanje.

Dobar san je ključan za zdravlje, a uz pomoć dobrog osvjetljenja moći ćete se dobro naspavati. Vrsta svjetla, tajming i boja svjetla mogu utjecati na tijelo i biološki sat. Pročitajte ovih par savjeta kako da pravilno osvijetlite dom za dobar san.

Kako osvjetljenje utiče na san

Krenimo od toga kako prirodna ili vještačka svjetla mogu pomoći ili odmoći kod spavanja. Ciklus tjelesnog spavanja i buđenja zove se cirkadijalni ritam. On se može poremetiti kad upijete previše „pogrešne“ svjetlosti. U toku dana sunce žari plavobijelim svjetlom i razbuđuje vas. Ova vrsta svjetlosti potiskava melatonin, hormon u mozgu koji vam pomaže da zaspete. 

Kako pada večer tako se diže nivo melatonina što vas uspavljuje, ali ako vještačka svjetlost u vašem domu imitira prirodnu dnevnu svjetlost, vaš san će se poremetiti.

Kako pravilno osvijetliti dom

Iako LED svjetla daju svjetlost sličnu sunčevoj (i štede energiju), bolje je imati prigušeno i toplo svjetlo navečer. To vašem mozgu signalizira da je vrijeme za odmor. 

Za spavaću sobu tražite sijalice amber nijanse. U zamjenu možete koristiti i LED sijalice koje mijenjaju svjetlo u čitavom domu. Namještajte temperaturu kako prolazi doba dana. Ako imate pametno osvjetljenje možete ga podesiti da automatski upali noćno svjetlo.

Za noćne lampe također možete koristiti sijalice amber nijanse jer su najmanje invazivne dok spavate.

Leave a Reply