Flagship store VZK Laboratory – Osnova za osmišljavanje dizajna u čistoći farmaceutske laboratorije

Minimalistički dizajn bez suvišnih detalja nasuprot funkcionalnosti.

Piše: Dušica Totić, Remorker studio

VZK je brend nastao u laboratoriji apoteke kao odgovor na potrebu potrošača za jednostavnom, efikasnom i bezbednom kozmetikom. Ime brenda originalno predstavlja abrevijaciju naziva „Veoma zdrava krema“, a njegovo istraživanje i razvoj bazirali su se na dobro utvrđenim tradicionalnim formulama, a unapređeni su savremenom ekspertizom.

U enterijeru ove „flagship” prodavnice stvorena je replika ambijenta u kom je i sam brend nastao – jednostavnost i čistoća farmaceutske laboratorije poslužili su kao polazna osnova za osmišljavanje dizajna. Korisnici se time upućuju na poreklo brenda, dok im se u isto vreme pruža iskustvo koje podseća na ono koje su imali oni koji su se bavili istraživanjem i razvojem proizvoda izloženih na policama. Kombinacija svetlih tonova i glatkih povrsina poput onih u laboratoriji, pokazala se kao neutralna ali efikasna pozadina za isticanje mnogobrojnih proizvoda koji su iz ovog brenda izašli. Fokus celog enterijera je na iskustvu kupovine i samom doživljaju kupca.

Dugački, monolitni, konzolni pult kao dominantan element enterijera predstavlja ujedno prijemni/naplatni sto, kao i laboratorijsku radnu površinu za pružanje usluge dermatološkog ispitivanja kože. U zavisnosti od na ovaj način utvrđenog tipa kože klijentima se preporučuju adekvatni kozmetički proizvodi. Glavni akcenat u prostoru je jarko plavi pod koji svojim tonom direktno asocira na brend VZK i ostavlja jasan trag u memoriji kupca. Pod u ovom prostoru urađen je u mikrocementu, tehnici kojom se može postići uniformna jednobojna jarko plava površina sa vrlo lepom prirodnom strukturom. Ovako velike površine bez spojnica nije moguće postići u drugom materijalu.

Pored estetskike koja asocijacira na podove u laboratorijama, takođe je vrlo otporan na udarce i zahvalan za održavanje. Velika pažnja posvećena je rasveti u prostoru. Pored dobro osvetljenih polica sa proizvodima, glavni izložbeni deo prostora ima celu površinu plafona prosvetljenu led svetlom prilagodljive boje i intenziteta kako bi u svako doba dana davalo optimalno iskustvo kupovine. Medicinski čist i hladan enterijer, otopljen je drvenim dekorom u detaljima i i dodatnom ambijentalnom rasvetom.

Centralna zona dizajnirana je za intimnu komunikaciju sa zaposlenima i stavlja kupca u centar pažnje. U lokalu na uglu zgrade sa velikim izlogom vizuelna barijera od spoljašnjeg prostora napravljena je rotirajućim vertikalnim policama koje služe za izlaganje proizvoda i u izlogu i u unutrašnjosti radnje. Jedina izolovana celina u enterijeru odvojena teškom platnenom zavesom i staklenom pregradom je dermatološki centar za pregled, tretmane i masaže lica. Prostorija je minimalistički dizajnirana bez suvišnih detalja, akcenat je na funkcionalnosti i odnosu pacijent-lekar.