Umjetnički printovi koji mogu transformisati enterijer

Tamara Herceg rođena je 03.06.1988. godine u Ljubuškom, Bosna i Hercegovina. Završila je Opću gimnaziju u Ljubuškom 2006. godine te iste upisala Akademiju likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu. Magistrirala je slikarstvo u klasi prof. Ante Kajinića 2011. godine. Član je ULUFBiH. Imala je šesnaest samostalnih, šezdeset devet skupnih izložbi te je sudjelovala na 44 likovne kolonije. Dobitnica je nagrade Privatno i javno za 2012. godinu, posebnog priznanja žirija na bijenalu minijature MiniMo 2019.godine te je autorica likovnih rješenja za šest poštanskih markica HP Mostar.

U nastavku čitajte odlični intervju sa akedemskom slikaricom Tamarom Herceg, koja stoji iza digitalnog printa Gesta i brenda The Coulisse –vodootpornih backdropova. U nastavku čitajte u čemu Tamara pronalazi inspiraciju, kako koristiti digitalni print u svojim prostorima i još mnogo toga…

Akademska slikarica, profesorica, osnivačica brenda The Coulisse, autorica likovnih rješenja poštanskih markica, majka, … ali iza svega ovoga, ko je zapravo Tamara Herceg?
Tamara Herceg je tridsetdvogodišnjakinja iz Ljubuškog koja uživa u svakoj od ovih uloga i voli ono što radi. Za mene “prazan hod“ ne postoji i maksimalno pokušavam iskoristiti vrijeme, što ne mora nužno biti dobro, ali je svakako raznoliko.

Kada se prvi put rodila ljubav prema slikarstvu?
Zapravo mogu reći da se u meni prvo rodila ljubav prema umjetnosti općenito, povijesti umjetnosti, estetici, arhitekturi, dizajnu i to već vrlo rano, u osnovnoj školi, a potreba za kreativnim izražavanjem se najprije kanalizirala kroz slikarstvo o kojem sam na akademiji likovnih umjetnosti postala ovisna.

Možete li za naše čitaoce pojasniti kako je započela priča pod nazivom „The Coulisse“?
Brend The Coulisse nastao je na nagovor i poticaj naše poznate fotografkinje Ane Lukende. Nakon što sam za nju napravila prvu podlogu za fotografiranje, ubrzo smo razvili cijeli koncept. Inače sam se kroz slikarstvo bavila odnosom boje i teksture, a i sama sam ljubitelj dobre fotografije. Osluškujući trendove i zatjeve tržišta vrlo brzo sam sam zaključila da je ovo idealan spoj klasičnog slikarstva i njegove suvremene primjene, što mi apsolutno odgovara.

Šta su zapravo backdropovi?
Backdropovi su podloge za fotografiranje koje se koriste s ciljem dobivanja što zanimljivije i kvalitetnije fotografije. Podloge izrađujem ručno, tj. slikam ih, nakon čega fotografiju gotovog proizvoda printam na visokokvalitetnoj vodootpornoj mat PVC ceradi, u standardnim formatima A1. Tako da asortiman čini kolekcija PVC podloga za fotografiranje i obostrano oslikani originali. Ono što želim ponuditi kupcu je unikatnost i kvaliteta. Zato je svaki backdrop pomno osmišljen i jedinstven, a jako mi je bitno da su u proizvodnji zadovoljeni svi visoki standardi. Konačni proizvod je uvijek high quality premium. Na ovaj način fotografima nudim mogućnost da na svojim fotografijama postignu umjetničku atmosferu ili kako je to popularno reći „mood“.
Predivan je osjećaj vidjeti svoje podloge na fotografijama kao primjenjen proizvod.

Pored visokokvalitetnih backdropova, radite i digitalni print Geste. Možete li nam reći nešto više i o tome?
Kroz različite komunikacijske kanale nastojim se povezati s promatračem i predstaviti svoj rad, a najčešće su to platforme društvenih mreža. Geste su prvo nastale kao samostalan ciklus radova, u kojima sam se bavila ekspresijom i transmisijom emotivnih stanja kroz slikarsku materiju, a upravo sam se zbog mlađe suvremene populacije i odlučila na izradu printeva (što je crno-bijela estetika Gesta sama po sebi dopuštala) koji su im konceptualno bliži, te financijski pristupačniji, a za transport jednostavniji. Pokazalo se to kao pun pogodak.


Kako se Geste mogu koristiti za stiliziranje određenog enterijera?
Ništa ne može oplemeniti prostor kao umjetničko djelo. Interijer bez slika izgleda ogoljeno i prazno. Čak i minimalistički interijeri zahtjevaju umjetnost na zidovima. Geste su moderni, apstraktni i ekspresivni suvremeni crno-bijeli radovi ponekad s nekim kolorističkim akcentom, koji će prostoru dati dozu suvremenosti, elegancije i profinjenosti te na taj način ambijent zasigurno podignuti na jednu veću razinu.

Koji bi vaš savjet bio kada je u pitanju pozicioniranje ovih umjetničkih printeva u različitim prostorijama?
Umjetnička djela poželjno je postavljati na akcentne zidove, a veliku ulogu također igraju i njihove dimenzije, koje bi trebale biti proporcionalne važnosti zida. Što je print veći, njegova dominacija prostorom je očitija, a prema tome i efektnost veća. Ukoliko su u pitanju sporedni zidovi ili police, dimenzije se smanjuju, ali u tom slučaju zanimljivo je vidjeti nekoliko Gesti u paru. Također, ako su zidovi prostorije u nekoj boji, efektno je uskaditi istu s bojom parspatua.

Kakav izgleda vaš proces stvaranja novog djela?
Kad počnem stvarati, ulazim u svijet neograničenih mogućnosti koji me zarobljava. Jako volim eksperimentirati i nikad nemam konačnu viziju što bi na kraju trebalo ispasti. Čitav proces slikanja je jedan veliki eksperiment u kojem minimalno kontroliram slučajnosti. Ponekad se rezultat kojim sam zadovoljna pojavi nakon pola sata, a nekad traganje za željenom kombinacijom traje danima.

Šta ili ko je najviše utjecao na vaš rad?
Jako je puno umjetnika koji su na neki način ostavili traga na moj umjetnički izričaj, ali samo su dvojica kojima sam zahvalna što i danas slikam. To su pok. Hamo Ibrulj koji me uveo u svijet umjetnosti i naučio da je umjetnost „radost življenja“ i prof. Anto Kajinić u čijoj sam klasi diplomirala, veliki ljubitelj discipline zbog kojega sam stvorila radnu naviku, pa i danas osjećam grižnju savjesti ako duže vrijeme ne slikam.

Iza vas je 16 samostalnih i skoro 70 skupnih izložbi. Rijetko ko se može pohvaliti tolikim brojem izložbi. Možete li izdvojiti neku koja vam je posebno draga?
Sve su mi na poseban način drage upravo zbog same činjenice da su uopće realizirane jer se u našem društvu za ovakve događaje uglavnom veže pojam ekonomske neisplativosti. Ali na kraju osobna zadovoljština uopće i nije materijalna. Najvažnije je iskustvo, susret, kako sa sobom tako i s drugima. Možda bih izdvojila izložbu u galeriji „Vrba“ u Širokom Brijegu gdje sam bila izuzetno zadovoljna načinom na koji su se radovi i izložbeni prostor uspjeli sjediniti.

Imate li planiranih projekata u skorijoj budućnosti?
Zbog nepredvidljive situacije vezane za pandemiju coronavirusa jako je teško planirati, ne samo meni, nego i ostalima. Na jesen nastavljam s tečajem crtanja i slikanja, kao i s likovnim radionicama koje sam nažalost u proljeće morala odgoditi.
Također sa The Coulisseom planiram izbaciti novu kolekciju podloga s oslikanim drvenim propsima, a što se tiče slikarstva radim na novom ciklusu velikih formata.

I za kraj, imate li možda neku poruku za naše čitaoce?
Širite svoje vidike, učite i istražujte, posebno o umjetnosti i dizajnu, na taj način se podiže kvaliteta življenja, a to je ono što vam nitko ne može oduzeti.