Činjenica je da većina nas živi u prostorima koji imaju čitav niz limita i nedostataka i naš zadatak je pomoći klijentima kako ih premostiti i učiniti prostor prvenstveno što funkcionalnijim, a potom i što ljepšim.
Intervju: Natalija Pekić, vlasnica enterijera studio Karizma
Natalija Pekić, po zvanju je magistar znanosti, na doktorskom studiju. Može se pohvaliti iskustvom od skoro 30 godina u privatnom sektoru skupljeno u raznim industrijama. Nakon 12 godina rada u porodičnom preduzeću, otvara vlastito preduzeće i zadnjih 18 godina svoga radnog staža vlasnik je i direktor vlastitog preduzeća Studio Karizma d.o.o. koji se bavi projektovanjem interijera. Posjeduje ujedno i višegodišnje iskustvo u sferi edukacija, kako u radu na fakultetima, tako i održavanju edukacija u poslovnom sektoru.
Dobrodošli u intervju s Natalijom Pekić, vlasnicom renomiranog studija za projektovanje interijera, Studio Karizma d.o.o. S osamnaest godina iskustva na tržištu, Natalija je pionir u svojoj industriji, poznata po svom jedinstvenom pristupu i strasti prema dizajnu. Tokom godina, Natalija je transformisala mnoge domove, hotele, restorane i druge prostore, donoseći estetsku i funkcionalnu vrijednost svojim klijentima. U ovom intervjuu, Natalija će nam otkriti više o svojoj inspiraciji, izazovima s kojima se suočava te kako uspješno kombinuje tehničko znanje i kreativnost kako bi stvorila prekrasne interijere koji odražavaju osobnost i želje svojih klijenata.
Za početak recite nam nešto više o sebi?
Vlasnik sam tvrtke Studio Karizma d.o.o. koja je na tržištu punih 18 godina i kojoj je core business projektiranje interijera. U vrijeme kada sam ju registrirala bila je jedina tvrtka na ovom djelu tržišta koja se deklarativno registrirala za ovu uslugu i bilo je vrlo intenzivno, jer sam istovremeno radila i na edukaciji tržišta što to projekt interijera jeste i čemu služi. Danas je puno lakše, ljudi su svjesni koristi koje imaju kada u naprijed projektiraju vlastiti prostor, kao i uštede koje iz toga proizlaze. U strukturi naših klijenata najviše je obiteljskih domova, kuća i stanova, no naravno radili smo i restorane, trgovine, hotele, kafiće i slično. Ljepota ovog posla jeste u emociji koju generirate, u ushitu i uzbuđenju klijenta kada projekt prvo vizualizirate pa shvate i dožive kako će to u konačnici izgledati i potom kada sve tako i izvedete.
Kada se prvi put javila ljubav prema uređenju?
Ne znam točno odgovor na ovo pitanje. Uvijek su mi govorili da imam „ prokleto oko za detalje“, jer sam voljela eksperimentirati i sa prostorima i sa modom. No, mislim da je to kombinacija odrastanja u obitelji koja je s jedne strane obožavala drvo i radila s drvetom (pradjed i djed su mi bili majstori stolari, otac mi je završio šumarstvo i radio u drvnoj industriji), a s druge strane majka je imala tu jednu umjetničku crtu (slikanje, crtanje, pletenje, izrade tapiserije i sl.). Odrastala sam u stolarskoj radnji, za tehničko crtanje otac me je mučio godinama, poznajem alate pa je i to razlog zašto neki stolari baš jako vole raditi sa mnom, a neki baš i ne vole). Puno je tu tehničkog znanja, nije sve samo estetika i toga čovjek mora biti svjestan. Prekrasan posao, no s druge strane stalno ste u procesu da biste nešto još dodali, izmijenili, okrenuli – nikada mira.
Odakle crpite ideje za projekte i šta Vas inspiriše?
Kao i u svakom poslu morate se educirati i skupljati potrebna dodatna znanja. Djelomično inspiracije dolaze naravno sa sajmova ( i ove godine bila sam u Milanu po nova znanja) gdje crpite nove ideje, trendove, materijale, rješenja. Djelomično informacije kupite iz susreta sa dobavljačima raznih materijala koji vam otkriju dodatne mogućnosti i ovdje nadograđujete tehnička znanja. Djelomično iz prostora oko sebe, raznih objekata, restorana, hotela, trgovina, koje posjetite i vidite zanimljive detalje. Iz svijeta mode. I napose iz kontakata sa kolegama iz industrije- razmjenjujemo iskustva i ideje.
Kako biste opisali svoj stil?
To je poprilično teško definirati jer na našim projektima postoje rješenja kojima možda i nismo mi impresionirani, ali su želja naših klijenata. Niti jedan projekt ne radimo, a da u njega ne uključimo klijenta i iznimno nam je važno da su oni zadovoljni i sretni jer je to prostor u kojem će naši klijenti živjeti. Želimo njihovu KARIZMU u tom prostoru. S druge strane, naravno, postoje pravila struke na kojima inzistiramo i od koji ne odstupamo. Mnogi ljudi javljaju nam se zbog nečega što su oni prepoznali kao obiteljski stil, dizajn koji komunicira ugodu, eleganciju, dom, toplinu, mir i sklad.
Kako se nosite s izazovima poput ograničenog prostora ili budžeta prilikom dizajniranja interijera?
Naravno da bi svi mi koji se bavimo ovim poslom željeli imati velike prostore bez izazova i budžete kojima je samo nebo granica, gdje bismo svojoj mašti i kreativnosti dopustili da divlja i uživa. Mi ako nešto znamo, znamo potrošiti novce. Ponekad naiđemo i na takve klijente, no činjenica je da većina nas živi u prostorima koji imaju čitav niz limita i nedostataka i naš zadatak je pomoći klijentima kako ih premostiti i učiniti prostor prvenstveno što funkcionalnijim, a potom i što ljepšim. Postoji jedan profil koji je kolegica iz industrije slatko nazvala, ali je zapravo odgovor na Vaše pitanje . Zove se Tu žive ljudi. Najteži dio ovog procesa jeste, kako mi to u šali zovemo, faza „bušenja balončića“ gdje čitanjem tlocrta i svih njegovih izazova zapravo klijentima ukazujemo na to koliko od njihovih ideja neće biti moguće realizirati u obimu u kojem su zamislili. Ljudi u glavnom imaju problem sa percepcijom prostora, ali kao što sam rekla, i čitavim nizom tehničkih izazova koji proizlaze i pozicioniranja nekakvog komada namještaja u prostor. Ova faza jeste vrlo brutalna, iskrena, no moramo ju proći da bismo uskladili očekivanja i mogućnosti. Poslije nje sve je lakše, ali i broj Pinterest sličica u albumu je znatno manji. Što se budžeta tiče, on nikada nije dovoljan, no sugeriramo ne štedjeti na nekim dijelovima prostora koji su teže ili rijetko promjenjivi. Uštede mogu na komadima namještaja koje ćete kada skupite dovoljno love zamijeniti, ali na podovima ,keramici, kupaonici, kuhinji nemojte štedjeti i nemojte ostaviti „ za kasnije“ jer se to „ kasnije“ neće dogoditi.
Kako se prilagođavate različitim ukusima i preferencijama klijenata prilikom kreiranja dizajna interijera?
Mislim da je djelomično odgovor na ovo pitanje veza sa prethodnim pitanjem o prepoznatljivom stilu. Mnogi klijenti javljaju nam se upravo sa tim uvodnim komentarom – „dopada nam se način i stil na koji projektirate interijere i željeli bismo nešto slično za sebe.“ Dio procesa suradnje jeste i jedan dug upitnik kojim pokušavamo prikupiti što je moguće više informacija od klijenta vezanih i za funkciju i za stil i za budžet. Puno je tu razgovora, razmjena ideja i komentara prije samog procesa, a potom nekoliko tlocrtnih rješenja sa pogledima dok ne dođemo do konačnog rješenja.
Možete li izdvojiti neki od omiljenih projekata?
Nemam omiljeni projekt. Svake godine imam projekt za koji mogu reći: „Ove godine ovo nam je najljepši koji smo napravili“. Ono što možda u nekom trenutku čini određeni projekt dražim jesu ljudi s kojima radite. Uvijek je iza tih zidova i komada namještaj nekakva obitelj, nekakav klijent koji vam godi, s kojim lako komunicirate, lako se dogovarate, puno se smijete čak i kada ne ide sve jednostavno , pa vas onda uz takve projekte vežu specifične emocije i specifične priče. Imamo i naše „ recidiviste“ , povratnike, sa novim nekretninama ili više njih, oni i njihovi projekti su nam u posebnoj „ cukerpiksli“.
Za kraj, imate li neku poruku za naše čitaoce?
Voljela bih napomenuti da bez obzira što se naše usluge ( i pri tome ne mislim samo na našu tvrtku, mislim općenito na kolege iz industrije) mogu ljudima, potencijalnim klijentima učinit skupima, ili im se pak može učiniti da je ovaj proces samo biranje lijepe sjedeće garniture i jastučića na njoj, projekt interijera mora sadržavati čitav niz tehničkih odgovora i nemojte plaćati razne surogate koji ne nude odgovore na ta pitanja. Vaš projektant interijera, dizajner mora znati odgovore koje će postaviti majstori struje, vode, grijanja, hlađenja, stolari, podopolagači, keramičari i svi drugi izvođači i svi ti odgovori moraju biti ucrtani na podlogama i djelovnima vašeg projekta. Lijepa garnitura i jastučić na njoj je posljednja faza ovog vrlo kompleksnog i lijepog procesa.