Zajedno s provedbom svjetskih mjera socijalne izolacije, objavili smo nekoliko članaka kako bismo čitaocima pomogli povećati produktivnost i udobnost u svojim kućnim uredima. Nakon mjeseci kontinuirane izolacije, istraživanja pokazuju da više od 80% stručnjaka želi nastaviti raditi od kuće čak i nakon završetka karantene. Uz to, dobar broj komapnija na sličan je način zadovoljno trenutnim radnim praksama, pokazujući visoku tendenciju da se takva praksa usvoji na neodređeno vrijeme, budući da je većina kompanija primijetila da je rad na daljinu jednak ili čak produktivniji od rada u uredu. Međutim, s obzirom na djecu i kućno učenje tokom pandemije, rezultat nije bio toliko pozitivan. Jedan od glavnih razloga ove razlike jest taj što može biti teško natjerati studente da se dugo koncentrišu i motiviraju pred ekranima. Nedostatak fizičke interakcije s drugom djecom također pridonosi problemu. Ipak, dok se globalna situacija ne popravi, vjerojatno će se povratak u škole i dalje odgađati. Imajući ovu situaciju na umu, u ovom smo članku odlučili podijeliti niz učinkovitih strategija za pretvaranje prostora za učenje kod kuće u bolje prostore za učenje.
Kako preformulisati kućne prostore za učenje za djecu i adolescente:
Svako dijete i dobna skupina trebat će određene potrebe koje roditelji ili skrbnici moraju svakodnevno uvažavati. Međutim, moguće je razgraničiti generičke parametre koji će pridonijeti tri uslova neophodna za poučavanje kod kuće za bilo koju dobnu skupinu: akademsko, kognitivno i tjelesno i emocionalno zdravlje svakog djeteta.
- Stvorite određeni fizički prostor za učenje. Preporučuje se započeti odabirom i stvaranjem prostora za učenje na području s puno prirodnog svjetla i prikladnim akustičnim uslovima. Ako postoji više mogućnosti, važno je da dijete odabere onu koja mu se najviše sviđa i da mu pomogne u konfiguraciji.
- Odaberite stol koji ima prave dimenzije u odnosu na prostor i visinu djeteta. Na tržištu su dostupne različite vrste stolova, ali također je moguće dizajnirati i izraditi ekskluzivni komad. Preporučuje se minimalna širina od 80 cm kako bi se ruke mogle ugodno odmarati oko bilježnice ili aptopa, ali ako je moguće imati širinu od 1,20 metara, dijete će se moći lakše kretati i doći do svojih predmeta za rad, i samim tim dopuštaju upotrebu većih zaslona. Visina stola od oko 50 cm preporučuje se za predškolsku djecu, oko 60 cm za osnovnu školu i iznad 70 cm za kasnije školske zraste, iako ta dimenzija ovisi o visini svakog učenika.
- Uložite novac u udobnu stolicu. Bitna je ergonomija. Za mlađu djecu pobrinite se da mjerenja odgovaraju njihovoj specifičnoj visini i potrebama. Visina sjedala između 25 i 30 cm preporučuje se za predškolski uzrast, između 35 i 40 cm za osnovno školce i iznad 40 cm za kasnije školske uzraste, iako će idealna visina varirati u zavisnosti od djeteta. Stolica s podesivim visinama može se učinkovito prilagoditi rastu djeteta.
- Organizirajte okruženje za učenje. Naučno je dokazano da je fizička organizacija okoline izravno pogodna za unurašnju i emocionalnu organizaciju same djece. Uz ugradnju prostora za pohranu knjiga i drugih materijala, moglo bi biti korisno uvrstiti i kalendar s rasporedom predavanja, koji se nalazi u visini oka učenika. Ako dijete još ne može čitati i pisati, treba koristiti simbole ili fotografije. Magnetske ploče, pločice ili plutene ploče također mogu biti korisne za bilježenje i spremanje ideja.
- Prilagodite prostoriju ostalim zajedničkim prostorima. Ako se prostor za učenje ne nalazi u zatvorenom i neovisnom okruženju (može biti u zajedničkom prostoru, na primjer u kuhinji ili u dnevnoj sobi), pregrade i drugi prilagodljivi zasloni mogu se koristiti kako bi se izbjegle vizualne i akustične smetnje tokom predavanja. Mobilna, prozirna ili fleksibilna rješenja mogu uveliko povećati udobnost tokom učenja. Na primjer, zavjese su učinkovita i relativno jeftina opcija.
- Potaknite angažman djece, ostavljajući im materijale za učenje na dohvat ruke (na primjer, na niskim policama), tako da ih se može pregledati čak i tokom slobodnih sati. Opuštenija i ugodnija okruženja mogu se prilagoditi i domaćim zadaćama ili čitanju izvan nastave, koristeći pufere, stolice, prostirke i niske stolove.
- Razmotrite premaze i boje koji već postoje u okolini kako novo područje ne bi vizualno ometalo. Važno je odabrati boje koje se sviđaju svakom djetetu, čineći da se osjećaju sretno i motivisano u svom okruženju, uključujući i ostale elemente koji se odnose na njegove lične interese. Kao pomoć postoje određene univerzalne smjernice za rukovanje bojama:
Plava: doprinosi produktivnosti – smatra se mirnom i stabilnom.
Zelena: prema stručnjacima, nadahnjuje mir, smanjuje zamor očiju i opću iscrpljenost.
Žuta: može biti dobra opcija za djecu jer je vesela, nadahnjue optimizam i kreativnost.
- Diferencirajte prostor za učenje od prostora za igru. Igra je prepoznata kao učinkovita za obrazovanje djece tokom ranog rasta, pa je poticanje zabavnih pauza između predavanja zdravo. Ako je moguće, preporučuje se da se igra odvede u drugi prostor kako se ne bi miješale aktivnosti, omogućujući djeci da razbistre svoje misli nakon što završi svaka igra ili predavanje.