Prostor koji nema uglove, nego zaobljene zidove i lukove. Prostor kao detalj. Skulpturalnost je postignuta zaobljenim formama zidova i dijelova namještaja. Minimalizam sa prirodnim tonovima i materijalima. Kućni ugođaj i atmosfera doma, kako bi život na poslu bio lakše podnošljiv.
Autor: Jelena Barać, master arhitekture
Jelena Barać je diplomirani inženjer arhitekture sa diplomom mastera. Sudski je vještak arhitektonske struke i arhitekturu ne smatra za posao, nego za način života. Diplomirala je na Arhitektonsko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci 2012 godine, a magistrirala na istom univerzitetu dvije godine kasnije sa ocjenom deset. Izlagala je projekte na nekoliko arhitektonskih konkursa u zemlji i inostranstvu, među kojima su i “Trimo Urban Crash” u Sloveniji i “International urban planners exhibition” u Srbiji, „Balkansko arhitektonsko Bijenale“ u Beogradu i slično, na kojima rezultat nije izostao. Bila je vođa i član svjetskog tima arhitekata na projektovanju i izvođenju prvog brendiranog hotela u Banjoj Luci – “Courtyard by Marriot”. Njeni poslovni afiniteti usmjereni su prema projektovanju i izvođenju stambenih i poslovnih objekata i prema projektovanju enterijera i izvođenja istih.
Projekat Jelene Barać – „blago nama“, kako kažu, nije pretrpio niti jednu izmjenu kako prilikom prezentacije investitoru, tako ni tokom izvođenja. Prostor su najprije rješavali kroz tlocrt, a onda su priču zaokružili enterijerski. Formirano je 6 komfornih kancelarija i sala za sastanke, tehnički blok izdvojen kao poseban element u enterijeru, dvostrano orijentisan ulaz u prostor.U prostoru koji skoro da nema uglove nego zaobljene zidove i lukove, svaki detalj je suvišan.
Jednaki tonovi i završna obrada u teksturama podova i zidova stvaraju osjećaj optičke iluzije, jer izgleda kao da se međusobno prelijevaju i prepliću. Prelijepe unutrašnje staklene stijene daju odraz većeg prostora nego što jeste. Neutralne i prirodne boje, a većina namještaja i obloga je drvo ili kamen.Nenametljiva rasvjeta kao final touch. Više u nastavku piše Jelena Barać, master arhitekture.
Ovdje se radi o projektu poslovnog prostora, tačnije advokatske firme. Ukupno vrijeme, uključujući određena pomjeranja rokova, je iznosilo sedam mjeseci, od „roh-bau“ faze do momenta „ključ u ruke“. Prostor smo najprije rješavali kroz tlocrt, a onda smo priču zaokružili enterijerski. Formirano je 6 komfornih kancelarija i sala za sastanke, tehnički blok izdvojen kao poseban element u enterijeru, dvostrano orijentisan ulaz u prostor.
U prostoru koji skoro da nema uglove nego zaobljene zidove i lukove, svaki detalj je suvišan. Prostor je osmišljen kao detalj. Skulpturalnost je postignuta zaobljenim formama zidova i dijelova namještaja. Za mene takav način analiziranja prostora predstavlja jedan korak više ka razumijevanju psihologije korisnika, dok arhitektura postaje umjetnost.
Ovalni detalji definitivno ostavljaju dobar estetski utisak, pogotovo što takve forme doprinose toploj atmosferi u prostoru, daju dodatnu sigurnost i ugodan ambijent. Freud je napisao da je kuća zamjena za majčinu utrobu, prvo boravište ljudske osobe, za kojom čovjek nikad ne prestaje žudjeti jer se u njoj osjećao sigurno i ugodno.
Organski oblici napuštaju monotoniju pravolinijske gradnje. Oni oponašaju scene iz prirode. Obline i lukovi, zaobljeni namještaj i dekorativni komadi oplemenjuju enterijer unoseći dašak inspiracije i veliku dozu energije u prostor, asocirajući na kontinuitet i razigranost. Sličan projekat sam radila i za namjenu stanovanja, gdje je ostavio jednako pozitivan utisak na korisnika prostora. Trudim se da arhitekturom i dizajnom ne odvajam enterijere poslovnih od stambenih prostora, uzimajući u obzir činjenicu koliko vremena provodimo na poslu, te da je isti potrebno učiniti ugodnim za rad.
Ovaj projekat će mi posebno ostati u sjećanju po tome što nije pretprio niti jednu izmjenu kako prilikom prezentacije investitoru, tako ni tokom izvođenja. Razlog tome je i detaljna analiza prostora metodom scenarija prije samog projektovanja. To znači da nije bilo nikakvih kočnica u samom startu, te smo vrlo lako i brzo ušli u realizaciju projekta. Investitori su bili otvoreni za saradnju, što je dodatno pozitivno uticalo na sam proces.
Kao što je primjetno u samom projektu, ovakav stil prate jednaki tonovi i završna obrada u teksturama podova i zidova koji stvaraju osjećaj optičke iluzije, jer izgleda kao da se međusobno prelijevaju i prepliću. Prelijepe unutrašnje staklene stijene daju odraz većeg prostora nego što jeste. U potpunosti preovladavaju neutralne i prirodne boje, a većina namještaja i obloga je drvo ili kamen. Minimalizam je ostvaren sa prirodnim tonovima i materijalima., a nenametljiva rasvjeta se pojavljuje kao „final touch“.