Prednosti angažiranja dizajnera su te što vas stručna osoba dovodi doslovno od početka gradnje ili adaptacije do useljenja u svaki detalj.
Intervju: Eks studio dizajn
Razgovarali smo s dinamičnim dizajnerskim duom koji su svoje profesionalne vještine i strast prema dizajnu spojili u zajednički poslovni poduhvat. Kristijan, s bogatim iskustvom u elektroinstalacijama i građevini, i Ena, stručnjakinja za drvnu tehnologiju i dizajn namještaja, odlučili su zakoračiti u svijet poduzetništva i osnovati vlastiti studio za dizajn interijera. U ovom intervjuu otkrivamo njihove početke, izazove koje su savladali te prednosti koje angažiranje dizajnera donosi. Razgovarali smo i o balansu između estetike i funkcionalnosti, ključnim elementima zadovoljstva klijenata, te njihovim daljim planovima za budućnost.
Za početak nam recite nešto više o samim počecima i nastajanju vašeg studija?
Kako smo kroz studiranje i rad stekli iskustva, vrlo često ista iskustva nismo mogli iskoristiti u najvećem kapacitetu, barem ne željenom za nas, kao par smo počeli razgovarati da bi uz privatan život zajedno mogli pokrenuti i poslovni život. Onda smo pomalo počeli istraživati poduzetništvo, u našem slučaju konkretno dizajn interijera, našli način kako uskladiti stručnosti koje imamo pojedinačno, Kristijan u elektroinstalacijama i građevini te Ena u drvnoj tehnologiji i proizvodnji i dizajnu namještaja ,jedno jutro prije odlaska na posao jednostavno odlučili kako je vrijeme za samostalnost. Počeli smo prikupljati informacije potrebne za dokumentaciju koju smo trebali, istu također prikupili, svjesni rizika uložili svu ušteđevinu u pokretanje vlastitog posla, puno privatnih potreba smo u tom početku stavili sa strane, po cijele dane, dugo u noć smo bili u projektima, komunikacija nam se svodila samo na posao. Zbog svega danas smo sretni ljudi, i dalje puno radimo ali to je sada rad ispunjen voljom i pozitivnom emocijom.
Koje su prednosti angažovanja dizajnera enterijera?
Prednosti angažiranja dizajnera su te što vas stručna osoba dovodi doslovno od početka gradnje ili adaptacije do useljenja u svaki detalj. Pazi na organiziranost o potrebnim narudžbama i u konačnici klijenti imaju manju obavezu i stres od uređenja pa čak i uštedu novca jer je sve planski odrađeno.
Smatrate li da je angažovanje dizajnera enterijera dodatni trošak ili ustvari ušteda finansijskih sredstava?
Dosadašnjim iskustvom angažiranje dizajnera interijera pokazalo se ustvari kao ušteda financijskih sredstava. Nerijetko smo u prvom kontaktu mogli čuti kako klijenti nevoljko ulaze u suradnju s dizajnerima, upravo zbog troška, ali ispostavilo se na kraju kako im je to bio pun pogodak, osim što su kroz vizualizaciju stekli dojam o izgledu prostora, veliko je bilo olakšanje u nabavci svih elemenata potrebnih za uređenje. Klijenti ne kupuju napamet komade namještaja ili podne i zidne obloge, koje čak kasnije moraju ponovo kupovati jer im se u konačnici ne uklapa u dizajn ili jednostavno kupe u neodgovarajućim dimenzijama te im se ne uklapa u prostor. Takve situacije dovode do dodatnih troškova. Između ostalog, klijenti kada naruče izradu troškovnika, dizajner interijera pomno proučava tržište, prati akcije i pogodnosti kako bi klijent mogao i dodatno uštedjeti, te u konačnici dobiju ispis proizvoda u nekoliko cjenovnih rangova pa sami mogu odlučiti na što bi uložili veći budžet a na što manji.
Kako balansirate estetiku sa funkcionalnošću u dizajnu enterijera?
Naša vizija je prije svega funkcionalnost i uvijek se vodimo praktičnošću. Svaki element u interijeru mora imati funkciju u prostoru, a sve to naravno treba ukomponirati u jedan sklad sa dizajnom.
Koji su ključni elementi zadovoljstva klijenata koji vas angažuju?
Uvijek se trudimo maksimalno zadovoljiti potrebe klijenata u projektima, odnosno, cilj nam je odraditi svaki projekt u onom smjeru koji klijenti preferiraju, što vizualno što financijski. Najveće zadovoljstvo i nama i klijetima je kada se usele sretni i zadovoljni s rečenicom “Sve je onako kako je zamišljeno, uživamo u novom domu!”
Koje su greške, prema vašem mišljenju, koje treba izbjegavati prilikom uređenja?
Najveća greška, nije česta ali je aktualna, kada klijent kupi nešto od proizvoda samo zato jer je na akciji, a pritom ne obavijesti dizajnera. To je ujedno i dodatni trošak zapravo jer uvijek kupe nešto što se ne uklapa u projekt. I moramo izdvojiti još jednu grešku, a to je kada nešto u toku građevinskih radova promjene što na nagovor majstora što svojom voljom također bez obavijesti, a detalji bitno utječu na kasniju realizaciju. Sve to bi zapravo nazvali problem smanjene i lošije komunikacije.
Kojem stilu uređenja dajete prednost?
Kao dizajneri imamo puno ideja i vrlo brzo nam se promjeni ukus za stil. Zapravo se ne vodimo osobnim stilom i ukusom već pratimo želje i stil klijenata što smatramo da je i poanta angažiranja dizajnera, kada klijenti daju smjernice što im se sviđa ali to ne znaju ukomponirati. Ako klijent nema nikakvu viziju, nakon uvida objekta koji se uređuje, onako kako u tom momentu doživimo prostor tako dobijemo i viziju u kojem smjeru i stilu bi odradili uređenje, jer svaki prostor ima svoje čari i duh.
Možete li izdvojiti neki projekat na koji ste najviše ponosni i zašto?
Teško nam je izdvojiti neki, jer nam je svaki projekt poseban na svoj način.
Za kraj, možete li podijeliti koji su vam dalji planovi u budućnosti?
U svakom slučaja nastaviti ispunjavati želje klijenata i gledati njihovo zadovoljstvo još većim našim doprinosom i angažmanom. Proširiti tim, osnovati vlastitu proizvodnju namještaja i građevinske radove, te u konačnici proširiti se i na inozemno tržište.